A Google Workspace valószínűleg a legjobb üzleti email a munkádhoz. Kiváló spam-szűrők, teljes adatkontroll, lehetőség arra, hogy kiválaszd, melyik országban tárolják az adataidat, naptár, Google Meets… és ez még csak egy töredéke annak, amit a G Suite kínál. Nézd meg, miért érdemes elgondolkodnod a Google Workspace-re váltáson.
Miben különbözik a Google Suite az ingyenes Gmailtől? Kezdjük a legfontosabb ténnyel: a G Workspace nem csak egy email kliens, hanem egy kiterjedt felhőszolgáltatás-csomag, amely kifejezetten a kis- és középvállalkozások igényeihez van igazítva. Korábban G Workspace-et Google Apps for Work néven ismerték, de a Google úgy döntött, hogy lerövidíti a nevet.
Tehát miben más a Google Workspace, mint a Gmail?
Valójában sok mindenben. Mindenekelőtt, mint már említettük, a G Workspace egy szolgáltatáscsomag, és nem egyszerű email kliens. Tartalmazza a Gmail összes funkcióját, és emellett rengeteg hasznos funkciót, bővítményt és eszközt kínál, amelyekkel:
- kezelheted a vállalkozásod;
- kommunikálhatsz az ügyfeleiddel;
- megszervezheted a (távoli) munkát.
A Google Suite lehetővé teszi, hogy saját domain alapú e-mail címeket hozz létre (pl. valami@ceged.hu), nagy tárhelyet biztosít az üzleti adatok számára, és akár saját weboldalt is készíthetsz egyetlen sor kód írása nélkül.
Árak
A Google Workspace nem ingyenes. A Business Starter csomag havi díja 6,90 € (~7,20 USD vagy kb. 2660 HUF) felhasználónként, míg a Business Plus csomag havi díja 20,70 € (~21,65 USD vagy kb. 7960 HUF) felhasználónként
Spam nélküli levelezés
Kétségtelen, hogy a Gmail rendelkezik a legjobb spam-szűrőkkel az összes elérhető email kliens közül. A Google Workspace nyugalmat kínál, mivel spam-szűrői blokkolják a nem kívánt hirdetéseket, spameket és egyéb szemetet. Spam nélküli levelezés azt jelenti, hogy nem kell manuálisan törölni az üzeneteket, ami több elégedettséget jelent.
Miért ilyen hatékonyak a Google spam-szűrők? Mivel a Gmail globálisan működik, és hatalmas mennyiségű e-mailt kezel. Ha más Gmail-felhasználók spamként jelölnek egy üzenetet, ugyanaz az üzenet automatikusan spamként lesz megjelölve, amikor a te postaládádba érkezik. Emellett a Gmail víruskeresői minden emailt és mellékletet átvizsgálnak, és értesítik a felhasználókat a potenciális fenyegetésekről.
99,9% SLA garantált
Csak egy olyan óriás, mint a Google, garantálhatja szolgáltatásainak 99,9%-os rendelkezésre állását. Ha a Google Workspace-re váltasz, 100%-ig biztos lehetsz abban, hogy minden eszközöd, szolgáltatásod és megoldásod folyamatosan, megszakítás nélkül elérhető lesz. Tudnál nevezni egy másik felhőszolgáltatót, aki ilyen magas SLA-t biztosít?
Biztonság
Sok mindennel vádolhatják a Google-t, de a gyenge biztonság nem tartozik ezek közé. Üzleti adataid és e-mail fiókjaid teljes mértékben biztonságban lesznek a Google Workspace-ben. Ezt többek között kéttényezős hitelesítés, adatmentés az adatok törlését követő 25 napig (vagy akár határozatlan ideig a drágább opció részeként biztosított Google Vault használatával), valamint a kilépett alkalmazottak e-mail fiókjainak blokkolása biztosítja.
Így teljes védelmet biztosíthatsz az adathalászat, az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés és az érzékeny információk ellopása ellen.
Óriási adatkapacitás
Az ingyenes Gmail 15 GB tárhelyet kínál. Ez egy egyéni felhasználónak elég lehet, de egy vállalatnak csak egy csepp a tengerben. A G Suite a legolcsóbb opciójában megduplázza ezt az összeget, míg a Business Plus verzió akár 5 TB felhőalapú tárhelyet biztosít minden felhasználónak. Ez lehetővé teszi, hogy videokonferenciákat rögzíts, fájlokat ossz meg anélkül, hogy külső tárhelyszolgáltatásokat kellene használnod.
Az összes üzleti adatot egy helyen tárolhatod, ami tovább csökkenti annak kockázatát, hogy az adatok kikerüljenek a vállalat szervezetéből.
Minimális karbantartási költségek
A Business Starter opció, amely minden felhasználónak 30 GB felhőtárhelyet és rengeteg üzleti eszközt kínál, havonta 20,70 PLN/felhasználó. Ha a Google Workspace-t választod, csökkented az infrastruktúra karbantartási költségeit és más fizetős eszközök használatát a távmunkához, fájlmegosztáshoz vagy üzleti eszközcsomagokhoz, egy fix előfizetési díjjal.
Az induló tőkét sem kell befektetned, és ha bővíteni szeretnéd vállalkozásod, könnyen válthatsz egy magasabb Google Workspace opcióra, és az igényeidhez igazíthatod a környezetet.
GDPR-nak való megfelelés
A Google Workspace lehetővé teszi, hogy kiválaszd, melyik országban tárolják a vállalati adataidat. Ez megkönnyíti a GDPR-nak való megfelelést, és az adatkezelést a törvényeknek megfelelően végezheted.
A Google Vault lehetőséget nyújt arra is, hogy archiváld a Hangouts beszélgetéseket, videokonferenciákat és minden más felhasználói adatot az előfizetett opciótól függően. Ez további biztonságot nyújt a vállalatodnak bírósági eljárások esetére.
Alkalmazás létrehozása a Google App Maker-ben Ha további szolgáltatásokra van szükséged, amelyeket a vállalatod igényeihez igazítanak, a Google egy kiterjedt és intuitív üzleti alkalmazás készítőt biztosít. Ezzel gyorsan készíthetsz programokat előre elkészített sablonok alapján, amelyekkel bármilyen szükséges eszközt hozzáadhatsz a G Suite funkcióihoz.
Sok eszköz a távmunkához! A Google Workspace a következő szolgáltatásokhoz biztosít hozzáférést:
- Gmail
- Meet
- Chat
- Calendar
- Drive
- Docs
- Sheets
- Slides
- Forms
- Sites
- Currents
- Keep
- Apps Script
- Cloud Search
- Admin
- Endpoint
- Vault
- Work Insights
Ez a hatalmas eszközkörnyezet lehetővé teszi, hogy kényelmesen és hatékonyan működj együtt a kollégáiddal – használhatod a dokumentumokat, táblázatokat és prezentációkat. Bármilyen internetkapcsolattal rendelkező eszközről elérheted az eszközöket. Amikor többen szerkesztik ugyanazt a dokumentumot, nem kell aggódni, hogy az adatok elvesznek, mivel minden változás automatikusan elmentésre kerül. A Google lehetővé teszi azt is, hogy visszaállítsd a dokumentumokat egy korábbi verzióra.
A valós idejű együttműködés nagyszerű feltételeket teremt a projektek, operatív feladatok és általános csoportmunkák hatékony végrehajtásához a vállalatodban.
Érdemes megemlíteni a Google Meetset is, amely lehetővé teszi videokonferenciák létrehozását, képernyőmegosztást, naptárban történő találkozók ütemezését és meghívók közvetlenül a beérkező levelekhez történő küldését. Ha kollégáiddal megosztod a Google Suite környezetet, másodpercek alatt videokonferenciát hozhatsz létre.
Ne felejtsük el a Naptárat és a Google Keept. Ezek lehetővé teszik találkozók és egyéb kulcsfontosságú tevékenységek ütemezését. A megosztott naptár és egy eszköz minden jegyzetedhez tökéletes módot nyújt a csapatmunka hatékony megszervezéséhez.
Összegzés
Google Workspace – ennyi minden, ilyen kevésért Olyan átfogó üzleti környezetet keresel, amely kis és nagy cégeknél egyaránt működik? Olyan megoldásra van szükséged, amelynek havi költsége felhasználónként megegyezik egy pizza árával? Ez igazán jól hangzik. Add hozzá, hogy a G Suite jelenleg a legbiztonságosabb és legfelhasználóbarátabb üzleti szolgáltatáscsomag. Úgy gondolom, hogy ez a legjobb megoldás, amely elősegíti a távmunkát, és minden szervezet számára tökéletes.
Mit gondolsz? Meggyőztelek, hogy vess egy közelebbi pillantást a G Suite-ra?